maandag 21 maart 2016

Verslag van de bijeenkomst van 10 maart.


Verslag van de bijeenkomst van 10 maart, gebaseerd op het verslag geschreven door Mario op Radio Parkies  : 



Donderdagnamiddag, een zonnige dag, ik vertrok met lood in mijn schoenen naar Aalst. Niet dat ik dit niet graag deed, maar het zonnetje lokt mij steeds de tui
n in.Maar ik wou het niet maken om onze "lollige" vrienden in de steek te laten. Daar aangekomen werden we verwelkomd met de gebruikelijke x en een warme knuffel. Mijn tuin was vlug vergeten!

We begonnen met een drankje en een verwelkoming aan de leden die zachtjes binnendruppelden.





Zoals  afgesproken stond er terug de rondedans op het programma of ringdans, hoe je het ook wil noemen, maar het is plezant!

Frieda vertelde dat ze 's morgens vroeg opstaat (waar maken we dat nog mee) en dat ze in de living een koepel heeft. Daar verwelkomt ze de maan door op de muziek van "NAMASTE" bepaalde ontspannende bewegingen te doen en wanneer de maan verdwijnt en de zon te voorschijn komt, wordt de zon verwelkomt. Daaruit ontstond de maan- en zonnedans en ik kan iedereen verzekeren, het werkt ontspannend.

"Door hier te klikken kan je van een demo genieten gezongen door Els Cuypers en Conny Vercaigne die een mooie cd hebben gemaakt " Healing Circles" waar ook het liedje Namaste op staat maar niet op deze demo staat!."



Links : het warme hart met de naamkaartjes van de leden, zodat iedereen, ook de afwezigen,  een beetje aanwezig waren: een teken van eenheid.

Rechts het midden waarrond werd gedanst, met bloemen, kaarsjes en vlinders als versiering. Het centrale punt waar ieder warm hart samensmelt tot 1.

Na deze rondedans was het tijd om wat te keuvelen bij een tas koffie en koekjes. Ilse was zo lief geweest koekjes mee te brengen...
Het was een uurtje 'gezellig babbelen' ...
Ook de grapjes lieten niet op zich wachten en er werd flink wat afgelachen = LOL!
Toch werd er ook even spontaan over een paar ernstige problemen gepraat omdat daar blijkbaar nood aan was.

Tot slot werd nog een rondedans gedaan,  die de naam droeg van : Hartsverbinding en dat was ook wat de dans deed met iedereen die mee danste in de kring.... 

Ik heb me, net als iedereen, geamuseerd, de afwezigen hadden ongelijk.

Er werden reeds plannen gemaakt voor de toekomst, het belooft!

Nieuwsgierig, we houden jullie op de hoogte.

Met dank aan iedereen die aanwezig was op deze fijne namiddag.
grtjs,
Mario
March 10, 2016 at 7:04 PM

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen